TÖRTÉNET
A Sokoró Kft. főbb állomásai
2023
Fémipari részlegünkön új Fiber csőlézer telepítése, új szemcseszóró rendszer telepítése, darupályák bővítése
2023
Az Oldtimer83 bisztó étteremmel bővíti tevékenységét
2022
Pékség vásárlása Gyarmaton
2019
Autóipari beszállítói tevékenység befejezése
2018
Új tevékenység – Oldtimer83 üzemanyag-töltőállomás és kávézó megnyitása Téten
2017
Újabb jelentős technológiai fejlesztés: TRUMPF TruLaser Tube 7000 típusú csőlézervágó berendezés üzembe helyezése
2015
Magyarország legnagyobb HARTFORD megmunkáló központja megérkezik a SOKORÓ Kft.-hez, és megkezdni a munkát
2014
A cég a tevékenységek optimalizálása céljából értékesíti Mezőlaki telephelyét. Így már az összes gyártási tevékenységet a téti telephelyen végezzük.
2012
Új, modern raktárépület épül és folytatódik a nagy értékű gépi beruházás.
2011
Felavatásra kerül az új irodaépület. Nagy értékű gépi beruházások (hegesztő robotok) és a járműpark korszerűsítése folyamatosan zajlik. Kimagaslóan eredményes gazdálkodást mutat a Vállalat.
2010
Folyamatos létszámfelvétel történik a növekvő forgalom miatt. Elkezdődik a TÁMOP képzési projekt.
2009
Megszűnik a kábelgyártás, ami létszám-leépítéssel jár együtt. A piacvesztés, valamint a gazdasági válság negatív hatásait kiküszöbölendő törekvések a korábbi üzleti kapcsolatok bővítésére (Járműipari üzletág), új partnerek felkutatására vonatkoznak. A Vállalat szakképzőhelyi minősítést szerez.
2007
Újabb járműipari együttműködés jön létre üzemanyag vezetékek bérmunkában történő összeszerelésére a Dunakiliti székhelyű Veritas Csatlakozástechnikai Kft-vel. Ebben az üzemben a megrendelő által biztosított célszerszámokkal és berendezésekkel szinte az összes európai nagy autógyárnak előszerelünk üzemanyag szállító, elosztó részegységeket, valamint üzemanyagszűrőket.
2003
Bővül a járműipari tevékenység köre: a motormodul szerelő üzem egyszerűbb technológiát igénylő termékeket gyárt az Audi Hungária Motor Kft. részére.
1997
A vállalat új telephellyel gazdagodik: a Veszprém megyei Mezőlakon a mintegy 40 főnek munkát adó új üzem elsősorban a székhelyen gyártott mezőgazdasági gépek alkatrészeinek gyártására szakosodik, miközben megtörténik az épületek felújítása is. Folyamatos gépi fejlesztések történnek.
1994
92 magánszemély tulajdonába került a gyár. A tulajdonosi struktúra a magánosítás óta csak kis mértékben rendeződik át.
1993
Elkezdődik a telephely fejlesztése. Megépül egy csarnok a DFS Dräxlmaier GmbH-val kötött szerződés alapján Mercedes személygépkocsik kábelkötegeinek bérmunka jellegű gyártására és ezzel párhuzamosan egy másik is, mezőgazdasági gépek gyártásához.
1992
Általános jogutódként megalakul a Sokoró Ipari és Kereskedelmi Kft.
1990
A fordulat éve: a gyár elnyeri önállóságát és állami vállalatként működik tovább. Az új neve: SOKORÓ Mezőgazdasági Gépgyár, Tét.
1986
A kitartó önállósodási törekvések eredményeként a gyáregység gyári rangot kap, de a központhoz kapcsolódó alárendeltségi viszonya megmarad.
1985
Elkezdődik a CARBOROBOT kazánok gyártása és létrejön egy önálló gyártmányfejlesztő csoport, mely fejlesztési tervei alapján a gyár piaci termékeket, közel ötven fajta mezőgazdasági gépet állít elő.
1977
Ismét előtérbe kerül a mezőgépipar: az NDK-beli Fortschritt Kombinat részére E-296 típusú pillangós vágószerkezeteket készítünk, melyből másfél évtized alatt 110.000 db készül el.
1972
Tét bekapcsolódik a nagy országos járműprogramba: az IKARUS, majd a Csepel Autógyár részére 25.000 db autóbuszalvázat gyártunk.
1968
A MEZŐGÉPTRÖSZT létrehozásával megyei vállalati központokat alakítanak ki, így ez évtől a Győri Mezőgép Vállalat 4. Számú Gyáregységeként folytatja munkáját a téti Gépjavító Állomás. Csökken a gépjavítások volumene, elsősorban bérmunkajellegű tevékenységet végzünk.
1962
A téti Gépállomást Gépjavító Állomássá alakítják át, melynek kiemelt feladata a ZETOR erőgépek felújítása, illetve Győr-Sopron megye üzemeinek felújított cseremotorral történő ellátása.
1949
A Társaság jelenlegi székhelyén felavatják a Téti Mezőgazdasági Gépállomást.